Home > Shi'ism > Shia ‘Fiqh’ of Taqiyyah

Shia ‘Fiqh’ of Taqiyyah

Those who propogate Shi’ism try to claim that the taqiyyah is merely the permissability of hiding your religious beliefs if your life is in danger (which is permissable in the Ahlus Sunnah understanding- see previous post). However when we look at the shia narrations we find they lie (do taqiyyah) over trivial matters that present no danger or threat of repercussions. After reading these it will become clear that shia scholars always use the taqiyyah card when they find a narration that goes against their beliefs/practices. They have invented their own practices and any proof they find to the contrary they quickly reject it claiming the Ahlul Bayt were doing taqiyyah.

The shia narrations are presented below:

1)
وعن زرارة قال رأيت الصادق والباقر إذا رفعا رؤسهما من السجدة الثانية نهضا ولم يجلسا، قال العاملي: يمكن حمل الخبر على التقية

Zurarah narrate that he saw Al Baqir and Al Sadiq when they raise their heads from the second Sajdah They Stand back up and don’t sit in joulous.

Shia scholar Al Amili says: We Can consider this to be Taqqiyah.

Source:وسائل الشيعة ، للحر العاملي ، 6/346
Wasael al Shia, Al hurr al amili, 6/346.

2)
وعن زرارة وابي حمزة عن الباقر في حديث كيفية الوضوء، ذكر فيه.وضع يده في الاناء فمسح راسه ورجليه، قال المجلسي: ما في الخبر من وضع اليد في الاناء للمسح محمول على التقية

Narrated Zurarah and Abi Hamza from al Baqir in a Hadith of Wudhu, He says:… And he dipped his hand in the water container and he wipes on his head and feet.
Al Majlisi Said: What we read regarding Dipping the hand in Water container to Wipe is Considered Taqqiyah.

Source: بحار الأنوار ، للمجلسي ، 80/273
Bihar al Anwar 80/273.

3)
فعن زرارة عن أبي جعفر قال: سألته عن مسالة فأجابني ثم جاء رجل فسأله عنها فأجابه بخلاف ما اجابني ثم جاء رجل آخر فأجابه بخلاف ما أجابني واجاب صاحبي فلما خرج الرجلان قلت: يا إبن رسول الله رجلأن من أهل العراق من شيعتكم قدما يسألان فأجبت كل واحد منهما بغير ما أجبت به صاحبه؟ فقال: يا زرارة ان هذا خير لنا وابقى لنا ولكم، قال: ثم قلت لأبي عبدالله عليه السلام: شيعتكم لو حملتموهم على الأسنة أو على النار لمضوا وهم يخرجون من عندكم مختلفين؟ قال: فأجابني بمثل جواب أبيه

Narrated Zurarah from abu ja’afar, he said: I asked him about a certain issue so he replied to me, then another Man came and asked about the same thing So He(Imam) gave him a different answer, then another man came and asked it so The Imam answered with a completely different answer, When they left I said: O Son of Rassul Allah, Two Men from The People of Iraq and from your Shia came and asked and you gave different answers? He said: Ya Zurarah this is better for us and for you ect…

Source:الكافي ، 1/65 الحدائق الناضرة ، 1/5 ، وقال: لوكان الإختلاف انما وقع لموافقة العامة لكفى جواب واحد لما هم عليه
Al Kafi 1/65, Al Hada’eq al nadirah 1/5.

(NOTE: Hadiths like this one prove that shia narrations are full of lies attributed to the respected Imams. Our mentioning of these should not be misunderstood as a criticism as of the Imam, rather we only attack the shia lies, the Imams are free from what the shia attribute to them.)

4)
عن الرضا أنه نهى عن قراءة المعوذتين في صلاة الفريضة، ولا بأس في النوافل، لأنها من الرقية ليستا من القرآن ادخلوها في القرآن، قال المجلسي: النهي عن قراءة المعوذتين في الفريضة محمول على التقية

Al Imam Al Redah forbade reading Surat al Falaq and Surat al Nas in The Obligatory Salat, however it’s allowed in Nafilah Salat as they are not from the Quran but were inserted into it.
Al majlisi said: The Forbidding of reading these two Suras in Fardh Salat is Taqqiyah.

Source:بحار الأنوار ، للمجلسي ، 85/42
Bihar al Anwar 85/42.

5)
الباقر قال: لا تسلموا على المصلي لأن المصلي لا يستطيع ان يرد السلام، قال المجلسي: الظاهر ان النهي عن التسليم محمول على التقية

Al Baqir: Do Not Make Salam on he who is Praying because he cannot return your Salam.
Al Majlisi said: It is apparent that forbidding the Tasleem is caused by taqqiyah.

Source:حار الأنوار ، للمجلسي ، 84/300
bihar al Anwar 84/300.

6)
الكاظم انه سئل عن الرجل في الصلاة فيسلم عليه الرجل هل يصلح له ان يرد؟ قال: نعم يقول السلام عليك فيشير عليه باصبعه، قال المجلسي والعاملي: اما الإشارة فيمكن ان يكون محمول على التقية

Musa al Kathim when he was asked about a Man who is praying and another Man gives him Salam, Could he return it? Imam said: Yes He says al Salamu alayk and he points to him with his finger.
Al majlisi says: As for pointing it could be considered Taqqiyah.

Source: بحار الأنوار ، للمجلسي ، 84/299 وسائل الشيعة ، للحر العاملي ، 7/269

bihar al Anwar 84/299, Wasael al Shia 7/269.

7)

الباقر قال: كان أبي ينادي في بيته الصلاة خير من النوم، ولو رددت ذلك لم يكن به بأس، قال الطوسي والمجلسي: حمله الأصحاب على التقية

Al Baqir Said: My father used to call in his house during al Fajr “Al Salat Khayr Min al Nawm” and there was nothing wrong with saying that.

Al Tusi and Al Majlisi said: Our Friends consider it Taqqiyah.

Source: بحار الأنوار ، للمجلسي ، 84/168 وكذا قال الطوسي التهذيب ، 2/63 الإستبصار ، 1/308 وسائل الشيعة ، للحر العاملي ، 5/427
bihar al Anwar 84/168, Al tusi in tahtheeb 2/63, Istibsar 1/308, Wasale al Shia 5/427.

8)
وعن علي رضي الله عن قال: يستقبل المؤذن القبلة في الأذان والاقامة، فإذا قال: حي على الصلاة حي على الفلاح حول وجهه يمينا وشمالا، قال المجلسي: لعل الإلتفات محمول على التقية

Ali RAA said: The caller to prayer(Muathin) faces Qiblah During Athan and Iqamah, When he says: “Hay Ala al Salat Hay Ala al Falah” He turns right and left.

Al Majlisi said: It could be that turning is taqqiyah.

Source:بحار الأنوار ، للمجلسي ، 84/158
Bihar al Anwar 84/158.

9)
This is an authentic hadith as its also recorded in the books of Ahlus Sunnah. However in this shia version the shia scholars even have the arrogance to attribute lying to the Prophet (salallahu alayhi wassalam)!

عن الباقر قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: لا تتخذوا قبري قبلة ولا مسجدا فإن الله عزوجل لعن الذين إتخذوا قبور أنبيائهم مساجد، قال المجلسي: لا يبعد حمل أخبار المنع على التقية

Al Baqir Said: The prophet PBUH and HIS FAMILY said: Don’t take my Grave as a Qiblah and a Mosque for Allah had cursed those who took the graves of their prophets as Masjids.

Al majlisi says: It’s not uncommon that forbidding this would be taqqyah.

Source: حار الأنوار ، للمجلسي ، 83/314

Bihar al Anwar 83/314.

10)
Here again the shia attribute lying to the Prophet (salallahu alayhi wasalam)!

رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: لولا أن أشق على أمتي لأخرت العشاء إلى آخر الليل، قال المجلسي: يمكن حمله على التقية.

Prophet (SAW) said: If it weren’t too Hard on My Ummah I would Have delayed Isha prayer until the end of The Night.

Al Majlisi said: Could be considered taqqiyah.

بحار الأنوار ، للمجلسي ، 83/64
bihar al anwar 83/64.

11)
الصادق قال: من أخّر المغرب حتى تشتبك النجوم من غير علة فأنا إلى الله منه بريء، قال المجلسي: يمكن حملها على التقية أيضاً

Al Sadiq: He who delays Maghrib until the Stars appear in the sky without a good excuse then I Disassociate myself from him.

Al Majlisi Said: We Can Also Consider this Taqqiyah.

بحار الأنوار ، للمجلسي ، 83/60
Bihar Al Anwar 83/60.

12)
عن علي رضي الله عنه ان قبر رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم رفع من الأرض قدر شبر وأربع أصابع ورش عليه الماء، قال علي: والسنة ان يرش على القبر الماء، قال المجلسي: لعل زيادة الأربع أصابع محمول على التقية

Ali RAA said: The Grave of rassul allah PBUH was bumped(elevated) from the surface of the ground by small distance and four fingers and water was sprinkled on it, Ali said: And the sunnah is to spray the grave with water.

Al Majlisi said: Maybe the addition of four fingers is considered taqqiyah.

Source:بحار الأنوار ، للمجلسي ، 82/37
Bihar al Anwar 82/37.

13)
الصادق قال: تكره الصلاة على الجنائز حين تصفر الشمس وحين تطلع، قال الطوسي: يمكن ان يكون وجه الكراهة في ذلك انه مذهب بعض العامة فخرج مخرج التقية

Al Sadiq Said: Making Salat al Janazah is Makruh when the Sun becomes Yellowish and when it rises.

Al Tusi said: It Could be Makruh because some of the Mainstream Muslims may have believed in this, So He took the path of Taqqiyah.

Source: التهذيب ، 3/321 الإستبصار ، 1/470 وسائل الشيعة ، للحر العاملي ، 3/109
Al tahtheeb 3/321, Al itibsar 1/470, Wasael al Shia 3/109.

The Ahlus Sunnah are the true followers of Ahlul Bayt, they are innocent of the lies that the shia attribute to them.

Categories: Shi'ism
  1. No comments yet.
  1. January 22, 2011 at 7:23 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: